اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبرخوب| دانشجویان رشته فیزیوتراپی مردم حاشیه شهر را رایگان درمان می‌کنند

اردوی جهادی فیزیوتراپی از ۲۵ تا ۳۰ آبان ماه در محله گلشهر مشهد برگزار می‌شود و دانشجویان این رشته دراین ایام، رایگان به مردم حاشیه شهر خدمت می‌کنند.

خبرخوب| دانشجویان رشته فیزیوتراپی مردم حاشیه شهر را رایگان درمان می‌کنند

مسؤول اردوی جهادی تخصصی فیزیوتراپی در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: اردوی جهادی تخصصی فیزیوتراپی از 25 تا 30 آبان در منطقه گلشهر در مدرسه شهید رحیمی در حال برگزاری است.

محمد پارسا با اشاره به اینکه این اردو زیرنظر کانون جهادی صراط الحمید واقع در بسیج دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود، گفت: اردوی جهادی فیزیوتراپی در کشور سابقه بسیاری ندارد، این اردو یک بار در منطقه غرب کشور برگزار شده و گمان نمی‌کنم در شرق کشور تا به حال برگزار شده باشد و این اولین بار است که این اردوی جهادی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه درمان‌گرهای ما در مقطع سال آخر فیزیوتراپی تحصیل می‌کنند، افزود: ما در اینجا سه درمانگر زن و چهار درمانگر مرد داریم که این هفت نفر به صورت ثابت هر روز حضور دارند و ۱۰ تا ۱۵ نفر از دانشجوهای ترم پایین نیز کمک دست آنها هستند و به صورت پراکنده در روزهای مختلف در این محل حضور دارند.

مسؤول اردوی جهادی تخصصی فیزیوتراپی با بیان اینکه بیشتر بیماران ما زنان خانه‌دار و میانسال و سالمند هستند، تصریح کرد : در این دوره ۴۰ بیمار زن و ۳۰ بیمار مرد داریم که در ۶ جلسه از شنبه تا پنج‌شنبه تحت درمان قرار می‌گیرند و تعداد بیماران ما با توجه به روند فیزیوتراپی که باید جلسات پشت‌سرهم باشد افزایش نمی‌یابد و این تعداد ثابت است.

پارسا در رابطه با مبنای انتخاب منطقه گلشهر گفت: اولویت در انتخاب منطقه این بود که سپاه در کدام ناحیه با ما بیشتر همکاری می‌کند که این همکاری در ناحیه گلشهر خوب بود و ما در مرحله اول در زمینه محرومین تحت پوشش کمیته امداد و در مرحله دوم در زمینه محرومین تحت پوشش سپاه، با آنها همکاری کردیم.

وی ضمن اشاره به رایگان بودن این طرح مطرح کرد: خدمات ما در این اردو شامل مهاجران افغانستانی ساکن در منطقه هم می‌شود و درمان آنها نیز مانعی ندارد.

مسؤول اردوی جهادی تخصصی فیزیوتراپی درباره نحوه انجام عمل فیزیوتراپی در اردو گفت: کار ما برخلاف کلینیک‌های درمانی که با دستگاه درمان می‌کنند، بیشتر به صورت دستی و تمرین‌درمانی و آموزش‌هایی است که به بیمار می‌دهیم.

پارسا خاطرنشان کرد: معاینه و ارزیابی دقیق، تشخیص عارضه اسکلتی ـ عضلانی، طراحی نقشه درمانی شامل منوآل تراپی، تمرین درمانی، مودالیته‌های گرمایی ـ سرمایی و آموزش صحیح حرکات به بیمار از خدمات این اردو به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول